Зарядка акумулятора автомобіля в домашніх умовах

Доброго часу доби, шановні читачі мого блогу! А ви знаєте, як здійснюється зарядка акумулятора автомобіля в домашніх умовах?

Насправді це дуже відповідальний, але зовсім не складний процес.
Правильна робота всіх пристроїв автомобіля дуже важлива для будь-якого автовласника, тому навіть в такому просто справі – як зарядка варто мати уявлення про всі підводні камені процесу.

У нашій родині усіма автомобільними неполадками займається чоловік, так як для нього це ще і хобі. Але мені часто доводиться вникати в усі процеси ремонтних робіт.
Отже, розглянемо процедуру зарядки акумулятора детальніше.

Що з себе являє акумулятор: принцип роботи

Перш за все, давайте розберемося з самим пристроєм. Акумулятор є джерелом харчування, в ньому накопичується, а потім віддається електроенергія.

Механізм включає пластини, які встановлені в різних відсіках. При цьому вони взаємодіють за допомогою електроліту, що створює електрохімічний зв’язок.
До найпоширеніших варіантів джерел живлення відносяться свинцево-кислотні. Найчастіше застосовується свинець і його діоксид.

А в якості електроліту використовується сірчана кислота.
Принцип роботи заснований на трансформації хімічних реакцій в електричний струм при розряді, а також у відновленні при заряді.

Залежно від елементів, що становлять начинку, акумулятори бувають:

  • сурм’янисті або малосурм’янистих;
  • кальцієві;
  • гібридні;
  • гелеві.

Сурм’янисті практично вийшли з ужитку. Їх замінили малосурм’янистих батареї, в батареях яких міститься близько 5% сурми.
У кальцієвих акумуляторах замість сурми застосовується кальцій, який виключає википання води.

У таких пристроїв низький рівень самозаряда. До складу кальцієвого механізму додається хімічне срібло.

Це дозволяє знизити внутрішньо опір і підвищити ККД. У виробництві гібридних пристроїв застосовується як сурма, так і кальцій.
Гелеві акумулятори вважаються більш безпечними. В електроліт даних пристроїв часто додається кремній.

Існують певні ознаки того, що акумулятор працює не в повну силу:

  1. Повільна робота всіх механізмів.
  2. Світло фар більш тьмяний.
  3. При запуску стартера потрібно більше часу для того, щоб мотор завівся.
  4. Роботу стартера супроводжують клацання.
  5. Індикаторні лампочки блимають.

Особливості перевірки акумулятора

Бувають випадки, що при запуску двигуна виявляються збої, які можуть бути свідоцтва проблем з акумулятором.

При цьому не потрібна спеціальна допомога.


Перевірку можна виконати своїми руками. Вона складається з двох етапів:

  • виконується перевірка електроліту за допомогою ареометра. При цьому з кожної банки беруться проби для перевірки температурних значень. Якщо в холодну пору показники більш 25%, а в літній понад 50%, то для пристрою потрібне заряджання;
  • за допомогою навантажувальної вилки проводиться перевірка рівня напруги. Якщо пристрій повністю заряджено, то напруга в кожній банці має бути 1,7-1,8 вольт.

Ємність АКБ, яка буде встановлюватися на машині, повинна відповідати показникам, зазначеним у паспорті.

При установці батареї з більшою потужністю, пристрій може швидше вийти з ладу.
Найчастіше зарядку акумулятора, що не проводять на спеціальному обладнанні.

Підготовка до зарядки і правила безпеки

Перед тим, як заряджати акумулятор, його потрібно витягнути з автомобіля. Але можна провести дану процедуру і, не знімаючи пристрій.
Ось правила, які вам краще дотримуватися:

  1. Зарядку слід проводити в провітрюваних приміщеннях. Це можуть бути гаражі, ангари або навіси. Під час процесу в простір виділяється суміш, у складі якої присутній кисень і водень. А дані компоненти вважаються вибухонебезпечними.
  2. Також акумулятор варто розмістити подалі від займистих предметів і від джерел відкритого вогню.
  3. Під час зарядки пристрою відключить всі електричні кабелі.
  4. Важливо оглянути клеми. Якщо побачите на них сліди бруду, окислення і пошкоджень, то зачистите ці ділянки.
  5. Якщо акумулятор більше не повністю розряджений, то треба його повністю розрядити і тільки після цього приступати до повторної зарядки. Для цього можна до нього підключити велику кількість електричних приладів.

При знятті або переміщенні акумулятора стежте, щоб електроліт не переливалася через горловини і пробки пристрою.

Якщо таке все – таки сталося, то поверхню потрібно обробити розчином каустичної або звичайною соди.
Перед тим, як приступити до процедури, перевірте механізм на справність.

Якщо при включенні пристрою видно, як кипить рідина в одній з банок, то це говорить про нормальний проходженні процесу.
Якщо при перевірці визначається невеликий рівень електроліту, то доливається дистильована вода.

Напруга визначається за допомогою мультиметра або вольтметра.

Для більшості власників авто зарядити акумулятор не складе особливих труднощів. Особливо при дотриманні інструкції по застосуванню.

Процедура зарядки в домашніх умовах

Як правильно виконувати зарядку можна подивитися на відео в кінці статті. Всього існує кілька способів.

Щоб захистити органи дихання потрібно одягнути респіратор, а для захисту зору надягають окуляри. Щоб луг не потрапила на руки, використовуйте рукавички.
Важливо визначити час для повної зарядки і кількість ампер.
Електроліт повинен повністю прикривати пластини. Так як від цього залежить провідність струму.

Багатьох автовласників цікавить процедура необслуговуваного пристрою. Особливі труднощі з заводом двигуна виникають в зимові періоди.

Всі мастильні компоненти сильно загущувальну при знижених температурах, що викликає труднощі з обертанням стартера.

Всі ці фактори викликають перевантаження і витрачають велику кількість набоїв. Тому так важливо, щоб зарядка була проведена своєчасно, ще до настання холодів.
Особливості зарядки залежать від повної або часткової розрядки.

Ось, що варто враховувати:

  1. Якщо потрібне часткове дозарядки, то подається безперервне напруга протягом трьох годин. На самому початку процедури ток повинен дорівнювати 25 ампер, як тільки він впаде до 0,2, то процедуру потрібно припинити.
  2. При повній зарядці за допомогою зарядного пристрою знадобиться близько двох діб. В цьому випадку потрібно стежити, щоб концентрація шкідливих газів не досягла критичних показників.

Як проводиться зарядка?

Батареї акумулятора є джерелом постійного струму. При їх підключенні важливо дотримати полярність.

Позитивні висновки мають знак +, а негативні – . Така ж маркування присутній на зарядник.

Щоб не було іскри при приєднанні проводів, потрібно спочатку підключити плюсову клему, а потім мінусову.

Пробки викручуються, щоб тиск всередині не наростало. Також перевіряється рівень електроліту.
При заряджанні потрібно слідувати таким рекомендаціям:

  • в приміщенні не повинна бути висока вологість;
  • зарядного пристрою приєднуються за принципом: плюс до плюса, а мінус до мінуса;
  • регулятор струму необхідно поставити на мінімальне значення;
  • механізм для зарядки підключається до розетки.

Кращий варіант – залишити батарею на ніч. Про повній зарядці пристрою свідчить положення стрілки струму на пристрої.

При розташуванні на позначці 0, можна говорити, що заряд повний.
Навіть при покупці нового акумулятора, необхідно перевіряти його заряд. Буває, що дані пристрої надходять у продаж не повністю заряджені.

Наприклад, заряд втрачається при транспортуванні або при тривалому зберіганні на складі.
Часто запуск мотора здійснюється через прикурювач іншого автомобіля. Такий метод актуальний перед далекою дорогою.

В цьому випадку підзарядка виконується без зарядника. При такій зарядці від генератора, якщо підтримується необхідна кількість обертів, то дозарядки проводиться на ходу.

Під час процедури зарядки необхідно стежити за переміщенням стрілок на амперметр, так як вони рухаються в напрямку до нуля.

Якщо після заряджання протягом двох годин щільність електроліту і напруга залишаться без змін, то пристрій можна вважати повністю зарядженим.
Зарядні пристрої класифікуються залежно від методу зарядки. Відрізняються ефективністю трансформаторні конструкції.

Імпульсні моделі містять спеціальний перетворювач напруги, який може працювати на високих частотах.
Імпульсні механізми досить прості в управлінні. Сподіваюся, що вам знадобиться сьогоднішня інформація.

Підписуйтесь на оновлення мого блогу, і отримуйте тільки найсвіжішу інформацію. Якщо хочете розповісти що – то зі свого досвіду, то пишіть в коментарях.
Не забувайте ділитися корисними порадами зі своїми друзями.

До нових зустрічей, шановні шанувальники мого блогу!